چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
همایش دخترانه عهد یاری

حوزه/ همایش دخترانه عهد یاری با حضور استاد قرائتی رئیس هیات امنا، حجت الاسلام متوسل مدیر عامل، حامد صالحی مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ابراهیم آقا بابایی مدیر بنیاد استان تهران و جمعی از مدیران قرارگاه های مهدوی به همت واحد خواهران بنیاد استان تهران در سالن همایش های ستاد اقامه نماز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همایش دخترانه عهد یاری با حضور استاد قرائتی رئیس هیات امنا، حجت الاسلام متوسل مدیر عامل، حامد صالحی مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ابراهیم آقا بابایی مدیر بنیاد استان تهران و جمعی از مدیران قرارگاه های مهدوی به همت واحد خواهران بنیاد استان تهران در سالن همایش های ستاد اقامه نماز برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در سخنانی با تبریک نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: امام زمان(عج) امام بشریت در طول تاریخ است.

وی با طرح این سوال که چگونه حضرت مهدی(عج) در سن پنج سالگی به مقام امامت رسید، گفت: اگر انسان امروز می تواند علم را از یک رایانه به یک فلش منتقل کند، بی شک خداوند متعال نیز می تواند علم را از انسانی به انسان دیگر منتقل کند.

رئیس ستاد اقامه نماز در پاسخ به سوال چگونه انسان می تواند عمر طولانی داشته باشد به تفسیر آیه ۲۵۹ سوره بقره پرداخت و گفت: این آیه امکان معاد را در قالب سرگذشت فردی بیان می کند که در جوانی می میرد و خداوند پس از صد سال او را زنده می کند و کیفیت زنده شدن حیوان سواری خود را به چشم می بیند.

وی به مثالی در مورد موی سر و موی مژه اشاره کرد و گفت: موی مژه ثابت است و رشد نمی کند ولی موی سر متغیر است و رشد می کند؛ پس می شود دو چیز کنار هم باشند یکی ثابت و یکی متغیر. امام زمان(عج) عمرشان ثابت و ما متغیر هستیم.

حجت الاسلام قرائتی افزود: اگر خداوند می تواند انسان را بعداز صدسال زنده کند، طولانی عمر کردن امام زمان(عج) نیز از قدرت خداوند به شمار می رود. خداوند در قرآن فرموده است غذایی که در یک هفته فاسد می شود خداوند قادر است سالیان سال تازه نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه ظهور منجی عالم یک وعده حق است، گفت: برای اینکه منتظر ظهور باشیم باید سه مولفه معرفت، مودت و اطاعت را در خود تقویت کنیم.

حجت الاسلام متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هم در سخنانی با بیان اینکه شیعیان برخلاف اهل سنت به وجود امام حی و زنده افتخار می کنند، گفت: به رغم اینکه ما نمی توانیم به امام زمان(عج) دسترسی داشته و با ایشان ارتباط بگیریم، وکلا و فقهای جامع الشرایط به عنوان نائبان ایشان در دسترس ما هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و زمامدار حکومت اسلامی به عنوان نائب امام زمان(عج) در دسترس ما هستند و ما می توانیم به ایشان مراجعه کنیم.

حجت الاسلام متوسل ادامه داد: امام‌زمان(عج) فرموده اند در دوران غیبت من به فقهای جامع الشرایط و کسی که ولایت جامعه را برعهده دارد مراجعه کنید.

در پایان از مدیران برتر قرارگاه های مهدوی استان تهران تقدیر بعمل آمد.

همایش دخترانه عهدیاری بنیاد استان تهران برگزار شد + عکس

همایش دخترانه عهدیاری بنیاد استان تهران برگزار شد + عکس

همایش دخترانه عهدیاری بنیاد استان تهران برگزار شد + عکس

همایش دخترانه عهدیاری بنیاد استان تهران برگزار شد + عکس

همایش دخترانه عهدیاری بنیاد استان تهران برگزار شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha